Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.

Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.

Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget

06.05.2014

Klikksvindel

Du har kanskje hørt om klikksvindel og ugyldige klikk og lurer på forskjellen.
  • Klikksvindel refererer til klikk som genereres i forsøk på svindel eller skade.
     
  • Ugyldig trafikk
    innbefatter både klikk på og visninger av AdWords-annonser som Google mistenker ikke er et resultat av genuin brukerinteresse. Dette dekker trafikk som med vilje er falsk samt utilsiktede klikk og annen mekanisk generert trafikk. Selv om annonsører ikke belastes for disse klikkene eller visningene, kan slik trafikk fortsatt resultere i verdifulle nettstedbesøk og konverteringer.
Det er to hovedmålsetninger med klikksvindel:
  • AdWords-annonsører kan forsøke å angripe konkurrenter ved å heve kostnadene eller bruke opp budsjettet deres tidlig på dagen.
  • AdSense-utgivere kan klikke på annonser på nettstedene sine for å blåse opp inntektene.
De vanligste metodene for å iverksette klikksvindelangrep er følgende:
  • Manuell klikking
  • Klikkfarmer (leie inn personer til å manuelt klikke på annonser)
  • Betal for klikking-nettsteder (pyramideoppsett laget av utgivere)
  • Klikkroboter (programvare for automatisk klikking)
  • Botnett (kaprede datamaskiner som brukes av klikkroboter)
Kilde: Google

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Design by Pocket Blogger Templates