Ved å fremheve enten positive eller negative nyhetsoppdateringer og kommentarer blant kontaktene, utførte Facebook et psykologisk eksperiment på 700.000 brukere, melder Daily Telegraph. Hensikten var å se om venners holdningwe hadde noe med brukerens egen holdning å gjøre på sosiale medier.
Resultatet viste at de brukerne hvor venners negative oppdateringer og kommentarer var fremhevet, selv produserte mer negative kommentarer og oppdateringer. Det samme gjaldt det motsatte. Der hvor venners mest positive kommentarer og oppdateringer ble fremhevet, produserte også de utvalgte brukerne mer positive kommentarer. Bevis på en slik sterk påvirkning vil klart ha en interesse for markedsføring, skriver The Telegraph.
Kilde: DN.no
Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.
Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.
Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget
30.06.2014
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar