Den 22. januar kom en flyvert på en SAS-flight i skade for å nekte Norges ukronede konge i sosiale medier, Stormberg-gründer Steinar J. Olsen, et glass vann. Det skulle han ikke ha gjort. Det første Olsen gjorde da han ankom Gardermoen, var å blogge om sin dårlige kundeopplevelse. Deretter sendte han følgende melding til sine 4654 followers på Twitter: «Landet nettopp. Har skrevet om #SAS og elendig kundebehandling,» samt lenke til blogginnlegget.
Olsens tvitring ble raskt plukket opp av andre i hans Twitter-nettverk, som videretvitret den til sine followers, som så vidretvitret osv. Ved å hashtagge (#SAS) skapte Olsen en såkalt tråd som alle kunne følge om de søkte på #SAS. I løpet av kort tid var det derfor langt flere enn de av Olsens followers som leste tvitringen hans, som ble eksponert for hans beskyldning mot SAS.
Lørdag den 23. januar tvitret Steinar J. Olsen på ny om saken: « #SAS relanserer service men spanderer ikke et glass vann når man kjøper billett til 7 000,-...» og runddansen i Twitter-universet gjentok seg. Så omdømmeskadelig ble dette for SAS, at selveste kommunikasjonsdirektøren, Claus Sonberg, søndag den 24. januar så seg nødt til å svare på Olsens beskyldninger på Olsens blogg.Anders Cappelen | E24
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar