Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.

Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.

Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget

21.12.2010

Når sandheden bliver væk

Er demokratiet godt tjent med de medier, vi har i dag? Er det danske folk? Er den trykte presses dramatiske og konstant faldende oplagstal en knusende dom over jeres selvpåførte irrelevans, eller skal vi forstå det som et tegn på en stigende overfladiskhed blandt læserne i en medie- og indtryksbombarderet tid? Er det sådan, at folk ikke gider læse om væsentlige emner, eller er det sådan, at det i hvert fald ikke er i aviserne, de finder dem, og at de derfor opsiger deres abonnement?

Jeg kan godt nævne de første 10 journalister, jeg har stor respekt for, og en enkelt chefredaktør. Jeg er sikker på, at der er endnu flere derude. Jeg ved også godt, at der hvert år uddeles en Cavlingpris, og at prismodtagerne har leveret journalistik af uangribelig kvalitet, men kan I ikke selv se, at Cavlingprisen blot er en trøstepris, I giver jer selv for at skjule jeres magtesløshed? Jeg synes, det er på tide, at I opgiver jeres tro på jeres egen indbildte betydningsfuldhed og i stedet påbegynder en selvransagelse, der nødvendigvis må blive ubehagelig.


Kilde: information.dk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Design by Pocket Blogger Templates