Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.

Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.

Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget

24.09.2011

Sosiale medier i all offentlighet


Boka Sosiale medier i all offentlighet, skrevet av Alf Tore Meling, Arne Krokan, Petter Bae Brandtzæg, Lars Gillund, Øyvind Kvalnes og Jon Wessel-Aas.

Mange statlige og kommunale virksomheter har tatt i bruk sosiale medier, men få har klare formeninger om hva dette egentlig handler om, og hva sosiale medier kan brukes til.

Boka er et mulig supplement til Tekst 2 null. Stikkordene "Lytte – Dele – Delta" er på mange måter en forenklet tilnærming til kommunikasjonsmønstrene, som vi bruker for å beskrive og sette navn på hva som er nytt i nye medier.

Vi kan dermed slutte oss til Arne Krokan:
"Ny teknologi endrer samfunnet, og i de siste årene har inntoget av sosiale medier og web 2.0-tjenester skapt omfattende forandring i samfunnet. Mye større endringer enn hva folk flest synes å være klar over."
Forfatterne vedlikeholder en Twitterkonto @some_off, men eller har ikke Sosiale medier i all offentlighet noen oppdatert tilstedeværelse på nettet. Du kan imidlertid kikke på presentasjonene til Alf Tore Meling, Jon Wessel-Aas og Arne Krokan:

Alf Tore Meling


Arne Krokan
 

Jon Wessel-Aas



Presentasjoner fra lansering av Sosiale medier i all offentlighet - Kommuneforlaget

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Design by Pocket Blogger Templates