Boka Sosiale medier i all offentlighet, skrevet av Alf Tore Meling, Arne Krokan, Petter Bae Brandtzæg, Lars Gillund, Øyvind Kvalnes og Jon Wessel-Aas.
Mange statlige og kommunale virksomheter har tatt i bruk sosiale medier, men få har klare formeninger om hva dette egentlig handler om, og hva sosiale medier kan brukes til.
Boka er et mulig supplement til Tekst 2 null. Stikkordene "Lytte – Dele – Delta" er på mange måter en forenklet tilnærming til kommunikasjonsmønstrene, som vi bruker for å beskrive og sette navn på hva som er nytt i nye medier.
Vi kan dermed slutte oss til Arne Krokan:
"Ny teknologi endrer samfunnet, og i de siste årene har inntoget av sosiale medier og web 2.0-tjenester skapt omfattende forandring i samfunnet. Mye større endringer enn hva folk flest synes å være klar over."Forfatterne vedlikeholder en Twitterkonto @some_off, men eller har ikke Sosiale medier i all offentlighet noen oppdatert tilstedeværelse på nettet. Du kan imidlertid kikke på presentasjonene til Alf Tore Meling, Jon Wessel-Aas og Arne Krokan:
Alf Tore Meling
Arne Krokan
Jon Wessel-Aas
Presentasjoner fra lansering av Sosiale medier i all offentlighet - Kommuneforlaget
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar