Historien viser at sosiale nettsteder som har gått fra null til hundre tidligere, som Friendster og MySpace, også har gått den andre veien når trendene skifter og folk flytter seg videre. Og nå blinker flere varsellamper for Facebook.
New York Times melder i mars at antall brukere som har opphevet et vennskap med andre Facebook-medlemmer gikk opp fra 56 prosent i 2009 til 63 prosent i 2011. Kvinner og yngre brukere er de som gjør dette oftest. Hele 71 prosent av Facebook-brukere mellom 18 og 19 år reduserte vennekretsen sin, melder avisen. BI-forskerne Tor W. Andreassen og Line L. Olsen peker i en artikkel på BIs nettsider at også norske brukere er blitt lunkne til nettstedet: Kun 50 prosent av Facebook-brukerne er sikre på at de fortsatt vil ha en Facebook-profil om ett år.
Professor Tor W. Andreassen tror likevel Facebook vil fortsette å vokse i perioden fremover, spesielt i gruppen brukere over 50 år.
Kilde: Aftenposten
Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.
Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.
Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget
03.06.2012
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar