Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.

Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.

Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget

09.05.2014

Pinterest - kvinnedominert med fokus på deling av bilder

Rent teknisk ser Pinterest omtrent ut som en blåkopi av Twitter, ved at du kan følge hvem du vil, legge til favoritter og videreformidle interessante ting, såkalt «re-pinning». Forskjellen ligger i at Pinterest kun handler om bilder, og at disse festes til dine ulike digitale oppslagstavler.

Sammen med bildetjenesten Instagram har Pinterest hatt en voldsom vekst i antall brukere, men aller mest i bruken. Nylig meldte selskapet at de har nådd 30 milliarder bilder som er festet til 750 millioner ulike oppslagstavler.

Pinterest er et sosialt nettverk der brukerne fester bilder de legger ut eller finner på nettet til sine oppslagstavler. Hver bruker kan ha flere oppslagstavler for ulike tema, og andre kan følge de individuelle tavlene de ønsker.

Kvinner står for 15 ganger mer av aktiviteten enn menn, og brukerne av Pinterest er svært aktive når det gjelder å dele andres oppslag. Ifølge en måling fra Shareaholic sender de seks ganger mer trafikk videre til andre nettsider enn Twitter, og henholdsvis 90 og 300 ganger mer enn Google+ og Linkedin.

Kilde: DN.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Design by Pocket Blogger Templates