Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.

Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.

Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget

19.11.2014

Strømmer musikken kun fra egen app

- Det jeg gjør med min app er et kunstnerisk eksperiment som utfolder seg mens det pågår, men oppsiden er jo akkurat dette. Tre fjerdedeler av kjøpesummen som fansen velger å bruke, går rett i min lomme. Utfordringen er å øke antallet brukere av appen. Jeg kan også øke prisen for den etter eget ønske, for å øke inntektene. Det er likevel den direkte relasjonen til sluttbrukeren som er viktig her, sier Petter Wettre.

- Det er riktig at jeg ikke akkurat tjener penger på dette pr. nå, men jeg tjener i alle fall ikke noe fra Spotify. På denne måten er jeg flere hestehoder foran det jeg fikk utbetalt derfra, sier Petter Wettre.

I Aftenposten onsdag fortalte organisasjonene GramArt og Fono at de opplever dagens modell for fordelingen av inntekter fra strømmetjenester som Spotify og Wimp som urettferdig.

De ønsker et skifte til en brukerstyrt modell, der mer av brukernes penger går til den artisten de faktisk lytter til.

Kilde: Aftenposten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Design by Pocket Blogger Templates