Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.

Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.

Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget

16.01.2015

Bak Fotballfrue-fasaden

Caroline Berg Eriksen startet bloggen Fotballfrue som en hobby i 2009. Hun fullførte journaliststudiene på Norges Kreative Fagskole samme år. Da det ikke var ledige nettdomener basert på navnet Caroline Berg, kalte hun bloggen «Fotballfrue, jeg?»

– Navnet var ironisk. Dette var rett etter finanskrisen, og som nyutdannet journalist måtte jeg mest sannsynlig ta til takke med en jobb hvor jeg ikke nødvendigvis fikk skrive den type saker som jeg ønsket mest. Bloggen kunne være en ventil for de sakene jeg skrev på fritiden. Til å begynne med var det mye prøving og feiling. Jeg prøvde blant annet å være morsom, noe som ikke fungerte så godt. Det var de mer personlige innleggene, om trening, kosthold og mote, som var de mest populære. Etterhvert fokuserte jeg mer og mer på den tematikken.

– Det skjedde fort. Bloggen ble altoppslukende. Plutselig hadde jeg tusenvis av lesere. Det var veldig gøy, men det var skremmende også. Det var første gang jeg tjente penger på bloggen, i juni 2010. Det var noen i Blogg.no som påpekte det for meg: at jeg hadde så mange lesere at det jeg egentlig drev med da jeg omtalte forskjellige ting, var markedsføring.

Kilde: DN.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Design by Pocket Blogger Templates