Over 80 % av oss nordmenn bruker internett daglig, og 34% mer enn to timer. Vanene våre er imidlertid ganske stabile: de fleste av oss bruker nemlig mest tid på de samme nettsteder vi benyttet oss av for tre år siden.
- 7 av 10 oppgir at de fortsatt er aktive brukere av én eller flere av nettsidene de besøkte mest for tre år siden. Funnene i undersøkelsen viser at det er små ulikheter på tvers av befolkningen, selv når vi ser på alder, bosted og utdanning, sier Ingrid Støver Jensen, produktsjef for norske Kvasir i en melding.
- Det er naturlig å skjele til de mest brukte nettsidene i Norge for å sette funnene i et større perspektiv, og det er nærliggende å konkludere med at de store og kjente merkevarene, eksempelvis aviser, har lykkes i å kapre folk også på nett.
Ikke overraskende de eldste som er mest konservative i nettbruken. Hele 43 prosent av de over 60 legger brorparten av sin nettbruk til de samme sidene som i 2008. I motsatt ende av skalaen finner vi de mellom 18-24, hvor bare 21,2 prosent har den samme topp tre listen som for tre år siden.
Kilde: Propaganda
Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.
Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.
Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget
30.11.2011
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar