TV & Video Consumer Trend Report 2012 avdekker «sosial TV» som nytt massemarkedsfenomen. 62 prosent av forbrukerne benytter sosiale medier mens de ser på TV på ukesbasis. 25 prosent av forbrukerne bruker sosiale medier til å diskutere det de ser på – mens de ser det.
Selv om seervaner og -krav endrer seg, sier bare 7 prosent av forbrukerne at de vil redusere sine TV-abonnement i fremtiden.
Dataene ble innhentet i 12 av verdens mest folkerike land. I alt ble 14 kvalitative og 12,000 kvantitative online-intervjuer, som representerer over 460 millioner forbrukere – gjennomført.
Kilde: Propaganda
Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.
Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.
Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget
29.08.2012
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar