Det har vært helt uproblematisk for folk å flenge opp en tier eller to for en avis å adspre seg med i lunchen. Hvor er denne tieren nå?
Det kan godt hende denne lunchleseren vår ville vært villig til å komme med noen kroner for det hun leser på telefonen i lunchpausen også idag, men:
- hun er vant til at det ikke koster noe
- nettet er fullt av tilbud, og det er lett å flytte på seg. Om noe blir for dyrt eller for tungvint, går hun et annet sted
- hun er all over the place — på norske og utenlandske nettsider, hun er ikke lenger trofast mot én eller to, så om hun skulle betalt for innholdet, burde hun kanskje heller betalt en krone her og en krone der enn en klumpsum til ett medium
- telefonen hennes har ikke noe myntinnkast (og hun bruker også i stadig mindre grad cash)
Utfordringer som likner disse rammer i større eller mindre grad media, musikere og mange andre som lager innhold til et veldig fragmentert marked.
NRKbeta SØKKRIK i en fei 2:4 – Make ‘em pay
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar