Nylig ble det kjent at Netflix-brukere har sett mer enn fire milliarder timer med innhold de siste tre månedene, og at Netflix dermed ville ha vært det største TV-nettverket i USA.
Trenden er klar: Vi bruker stadig mer tid på Internett og nettbaserte videotjenester i forhold til konvensjonell TV-titting. Nå blir dette inntrykket stadfestet ytterligere, medSSBs årlige mediebarometer.
For første gang er Internett større enn TV her til lands. Andelen forbrukere mellom 9 og 79 år som bruker Internett daglig er på 80 prosent, mens TV-titterne synker fra 81 til 77 prosent mellom 2011 og 2012.
Kilde: Hardware.no
Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.
Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.
Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget
17.04.2013
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar