Jobbsøkere og potensielle nye arbeidsgivere florerer på Twitter, men formatet er en stor utfordring. For det er ikke bare enkelt å prøve å summere CV-en sin på 140 tegn eller i et videoklipp på seks sekunder, skriver WSJ.com.
Boston-selskapet Enterays er overbevist om at Twitter er fremtidens jobbrekrutteringskanal. I februar bestemte de seg for å fylle en sosial media-stilling ved å bruke Twitter alene. Firmaet markedsførte stillingen via tweets og aksepterte kun kandidater som tweetet sin interesse for stillingen ved å bruke hashtaggen #sosialCV. Blant kravene de stilte var over 1000 aktive Twitter-følgere.
Etter at rekrutterere og jobbsøkere finner hverandre på Twitter, tar mer tradisjonelle rekrutteringsmetoder gjerne over: Kandidaten kan tweete en link til en CV eller en mer komplett sosial media-profil, og så følge opp med en telefon som kan resultere i et personlig intervju. Men først må man altså gjøre seg interessant på Twitter, siden dette er inngangsbilletten til jobbintervjuet.
Kilde: DN.no
Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.
Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.
Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget
17.04.2013
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar