Coverlåter på internett er så populært at i USA har det vokst frem en egen mikroindustri med mulighet til å tjene millioner av dollar på annonseinntekter på videoene til talentfulle Youtube-artister. Såkalte multikanalsnettverk, som innholdsprodusenten Fullscreen, tråler tuben for eksepsjonelle artister, promoterer dem og kobler dem til inntekstbringende annonser.
En gruppe amerikanske utgivere, representert av National Music Publishers' Association (NMPA), gikk i forrige uke sammen om å saksøke Fullscreen, fordi de mener nettverket krenker deres opphavsrettigheter. NMPA mener at Fullscren «med vilje ignorerer deres plikt til å innhente lisenser og betale royalties, for å utnytte størstedelen av det musikalske innholdet distrubuert gjennom Fullscreens nettverk», skriver The New York Times.
Kilde: Aftenposten
Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.
Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.
Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget
27.08.2013
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar