Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.

Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.

Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget

07.09.2013

"Taxi-Jens"

Det mener ekspertene VG har snakket med om Jens Stoltenbergs skjult kamera-stunt der han utkledd som taxisjåfør overrasker intetanende passasjerer. Med Stoltenbergs 300.000 følgere på Facebook og internasjonal dekning av videoen er markedsføringsjobben så godt som gjort.

- Det er en god måte å få frem et møte med folket. Det at han går i dialog, og at han ikke er en god sjåfør, er med på å vise en «ekte» Jens, sier førsteamanuensis Gunn Enli ved Institutt for medier og kommunikasjon ved Universitetet i Oslo.

Medieviter Ida Aalen, rådgiver i Netlife Research og forfatter av «En kort bok om sosiale medier», tror imidlertid at videoen har begrenset effekt.

- Det selges inn som at han skal høre hva folk egentlig mener, men det kommer ikke i noen særlig grad frem, sier Aalen til VG.

Hans Olav Lahlum er ekspert på Arbeiderpartiets historie, mener Stoltenbergs stunt ville vært helt «utenkelig» for få valg siden, men at det går inn i Arbeiderpartiets tradisjon for å føre valgkamp på sin tids premisser.

- Jeg tror dette er et stunt velgerne i en del andre land, der man har mer autoritære bilder av statsledere, ville reagert negativt på. Dette sier nok mest om Norge, at vi er et lite land, tilføyer han.

Kilde: VG Nett

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Design by Pocket Blogger Templates