Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.

Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.

Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget

15.12.2013

Tre av fire har skrotet Se og Hør på papir

På topp i 2002 hadde Se og Hør et opplag på 425.000 eksemplarer. Etter hva Nettavisen NA24 erfarer solgte fredagsutgaven for to uker siden «bare» rundt 120.000 eksemplarer. En nedgang på hele 71 prosent.

Sjefredaktør Ellen Arnstad viser forteller at merkevaren Se og Hør har aldri hatt flere lesere.

- De siste tre månedene så har Seoghør.no etter redesign og omlegging satt solide rekorder på både desktop og mobil, og der vi ser en økning på nærmere 30 prosent på desktop og en dobling på mobil! Vi har 685.000 unike brukere i uken på nett og over 300.000 på mobil, sier Se og Hør-redaktøren og fortsetter:

- Vi står midt i en medierevolusjon som også angår Se og Hør. Fra én gang i uken på papir til to ganger per uke, samt satsing på digitale plattformer, betyr at en av Norges største mediemerkevarer er midt i en transformasjon.

Kilde: Propaganda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Design by Pocket Blogger Templates