Her finner du materiale som omtales i, eller er relevant for tema som tas opp i boka Tekst 2 null.

Boken kan leses i sin helhet på nett: tekst2null.infodesign.no mens "oppfølgeren" Digitale medier og materialitet kan bestilles her.

Les mer om boka på disse sidene og hos Universitetsforlaget

17.09.2010

Bloggere brukt i markedsføring

Sosiale medier blir en stadig viktigere del av markedsanalyser. Grunnen er at meningene om et selskap eller et produkt allerede finnes på nettet. Ideen om å bruke denne typen informasjon er ikke ny, men den nødvendige teknologien er blitt mye lettere tilgjengelig.

Flere selskaper arbeider målrettet med å få bloggere og andre engasjerte nettbrukere til å skrive om et produkt. Dette kan medføre at salget kan stige merkbart, og til en brøkdel av kostnaden med en vanlig markedskampanje.

På samme måte som man kan finne ut hva som egentlig blir sagt om egne produkter på nett kan man også overvåke konkurrentene. Spesielt brukergenerert informasjon er gull verd for selskaper. Det som blir skrevet og sagt om et produkt uoppfordret er ofte mest troverdig.

Kilde: DN.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Design by Pocket Blogger Templates